Kauno rajono geografijos mokytojų pasitarimas: metodinės įžvalgos ir naujas požiūris į ugdymą

Atgal

Kauno rajono geografijos mokytojų pasitarimas: metodinės įžvalgos ir naujas požiūris į ugdymą

  2024-12-10

Gruodžio 10 d. Garliavos Jonučių progimnazijoje įvyko reikšmingas Kauno rajono geografijos mokytojų pasitarimas, kuriame buvo aptartos naujausios metodinės kryptys, ugdymo turinio integracija ir inovatyvūs mokymo metodai geografijos pamokose. Šiame renginyje buvo akcentuojama integruoto ugdymo svarba ne tik mokinių motyvacijai didinti, bet ir mokytojų darbo efektyvumui bei kūrybiškumui stiprinti.
img01
Pirmoje renginio dalyje Kauno rajono Garliavos Jonučių progimnazijos geografijos mokytoja Ona Kluodienė dalijosi asmeninėmis kelionių patirtimis, kurios tampa ne tik įkvepiančiu asmeninio gyvenimo elementu, bet ir vertingu mokomuoju turiniu. Pranešimas „Kelionės patirtys - Vietnamas ir Kambodža geografijos integruotame ugdyme“ sulaukė daug dėmesio. Kelionių įspūdžiai apie šių šalių kultūrą, gamtą ir istoriją buvo pristatyti kaip unikalios pamokų temos. Pranešimo metu Ona Kluodienė išsamiai aptarė, kaip kelionės į Vietnamą ir Kambodžą atvėrė galimybes sukurti integruotą mokymo turinį, kuris apima ne tik geografiją, bet ir kitas disciplinas. Mokytoja pasidalijo vaizdingais pasakojimais apie šių šalių gamtos grožį, unikalią kultūrą ir istoriją, iliustruodama tai nuotraukomis, žemėlapiais bei realiais pavyzdžiais. Pavyzdžiui, Kambodžos senovinės šventyklos, tokios kaip garsusis Angkor Vatas, gali būti ne tik geografijos, bet ir istorijos ar meno pamokų tema, leidžianti mokiniams susipažinti su civilizacijų raida ir kultūriniu paveldu. Tuo tarpu Vietnamo gamtiniai stebuklai – nuo Halongo įlankos iki Mekongo deltos – gali būti įtraukti į ekologijos ar aplinkosaugos diskusijas, skatinant mokinius suvokti gamtos apsaugos svarbą. Beje, pasak pranešėjos, mokiniai gali nagrinėti Vietnamo ir Kambodžos literatūrinius kūrinius, kurie atspindi šių šalių kultūrinę dvasią, arba analizuoti ekonominius pokyčius, kurie formavo regiono vystymąsi. Ona Kluodienė taip pat siūlė įtraukti tokias kūrybines užduotis, kaip kelionių dienoraščių rašymas, žemėlapių kūrimas ar virtualių ekskursijų planavimas, kurios padeda mokiniams ne tik gilinti žinias, bet ir ugdyti kūrybiškumą bei savarankiškumą. Tai skatina mokinius mąstyti integruotai ir suvokti, kaip įvairūs dalykai yra tarpusavyje susiję. Mokytojai buvo kviečiami kūrybiškai naudoti kelionių patirtį, siekiant sukurti įtraukiančią ir aktualią mokymo medžiagą, kuri skatina mokinius domėtis pasauliu, mąstyti globaliai ir ugdyti tarpkultūrinį sąmoningumą.
img03
Antroje renginio dalyje Kauno rajono Garliavos Jonučių progimnazijos geografijos mokytoja metodininkė Sonata Žilinskienė pristatė inovatyvią EditAI platformą, kuri skirta dalykinio ir integruoto ugdymo turinio kūrimui. Ji pristatė, kaip galima lengvai generuoti pamokų planus, kurti personalizuotą mokymo medžiagą bei susieti įvairių mokomųjų dalykų temas į vientisą integruotą ugdymo turinį. Mokytoja parodė savo pačios sukurtus pavyzdžius, kurie atskleidė, kaip ši platforma padeda sutaupyti laiką ruošiantis pamokoms, tačiau kartu skatina kūrybiškai išnaudoti technologijų teikiamas galimybes. Demonstracijos metu buvo akcentuojama, kaip platforma leidžia supaprastinti kasdienes mokytojo užduotis: generuoti užduotis, vizualizuoti duomenis bei analizuoti mokinių pažangą. Pasitarimo dalyviai buvo įtraukti į interaktyvų pristatymą, kuriame galėjo patys išbandyti kai kurias platformos funkcijas ir įsitikinti jos praktiškumu. Pasitarimo dalyviai išbandė platformą praktiškai ir dalijosi įžvalgomis, kaip ji gali padėti kurti inovatyvius mokymo metodus. Buvo aptartos naujos idėjos, kaip sukurti įtraukiančią ir interaktyvią mokymosi aplinką. Diskusijoje išryškėjo, kad technologija padeda mokytojams taupyti laiką, sutelkti dėmesį į kūrybišką turinio pristatymą bei gerinti mokinių įsitraukimą į mokymosi procesą. Mokytoja taip pat pabrėžė, kad platforma suteikia galimybes eksperimentuoti su skirtingais mokymo metodais ir integruoti naują požiūrį į ugdymo procesą. Pasak Sonatos Žilinskienės, tai ypač aktualu integruoto ugdymo kontekste, kai siekiama susieti kelias temas ar disciplinas į vieną prasmingą ir įtraukiančią mokymo liniją. Pasitarimo dalyviai pritarė, kad tokių technologinių sprendimų taikymas ne tik padeda mokytojams geriau pasiruošti pamokoms, bet ir moko mokinius kūrybiškai naudotis technologijomis, plėsti jų mąstymo ribas bei ugdyti problemų sprendimo įgūdžius.
img02
Renginio dalyviai pritarė, kad tokie susitikimai yra būtini norint išlikti šiuolaikiškais ir inovatyviais ugdymo srityje. Pasitarimas parodė, kad technologijų integracija ir patirties dalijimasis ne tik praturtina ugdymo turinį, bet ir stiprina bendruomeniškumą tarp mokytojų. Renginio metu ne kartą buvo akcentuota, kad integruotas ugdymas yra esminis šiuolaikinės mokyklos elementas, kuris padeda mokiniams susieti žinias iš skirtingų sričių ir geriau suprasti pasaulį. Toks ugdymas aktualus tiek mokiniams, nes jis atitinka jų poreikį suvokti temas plačiau ir prasmingiau, tiek mokytojams, nes skatina juos kurti novatoriškus ir bendradarbiavimu grįstus pamokų modelius. Kauno rajono geografijos mokytojai iš šio renginio išėjo su įkvėpimu ir konkrečiais planais, kaip toliau tobulinti savo darbą integruoto ugdymo srityje. Kauno rajono geografijos mokytojai, vedami įkvėpimo ir naujų įžvalgų, žengia dar vieną žingsnį į priekį modernios ir inovatyvios ugdymo aplinkos kūrimo link.