„KODĖL mokytoju būti verta?“

Atgal

„KODĖL mokytoju būti verta?“

  2024-05-23

Kauno r. ir Klaipėdos r. Jaunojo pedagogo klubų nariai 2024 m. gegužės 22-23 d. dalyvavo savivaldybių finansuojamoje stovykloje „Vėtrungė 24", Drevernoje. Stovykla prasidėjo jaunųjų pedagogų apsilankymu Klaipėdos valstybinės kolegijos Pedagogikos katedroje. Pažintinio vizito metu aplankytos laboratorijos: pedagogikos interaktyvi simuliacinė STE(A)M ir pedagogikos didaktikų, kuriose studijuoja būsimieji ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytojai. Bendrauta su dėstytojais ir studentais, susipažinta su mokymosi aplinkomis, metodinėmis ugdymo priemonėmis. Buvo ir besidominčių galimybėmis ateityje rinktis mokytis pedagogo profesijos subtilybių vieninteliame Lietuvos uostamiestyje.
img01
Vėliau Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje mokiniai susitiko su Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto doktorante, 2023 m. Klaipėdos r. metų mokytoja Milda Kontrime.  Buvo smagu išgirsti nuotaikingai paruoštą pristatymą „Gero mokytojo koncepciją“, kurio metu sugriauti mitai apie sunkų mokytojo darbą, papasakota, kokie iššūkiai laukia pasirinkus šią profesiją. Pranešėja įtaigiai pristatė, kokios savybės ypač svarbios, norint būti tikru mokytoju. Apžiūrėję gimnazijos biblioteką, papietavę Kauno ir Klaipėdos jaunieji pedagogai „pasuko vėtrungės kryptį links Drevernos Pramogų ir poilsio uosto.
img02
Įsikūrę ant marių kranto esančiuose nameliuose, stovyklautojai susirinko į konferencijų salę kur dalyvavo kūrybiniuose, komandiniuose užsiėmimuose kartu su lektore, Klaipėdos rajono karjeros konsultante Edita Mačiulske. Čia stovyklos dalyviai aktyviai ir smagiai mokėsi „Savęs pažinimo dirbtuvėse", įsivertino kokias turi asmenines savybes, charakterio bruožus, socialinius, komunikacinius įgūdžius, kurie būtini renkantis mokytojo profesiją. Grupiniuose užsiėmimuose mokėsi, kaip valdyti ir sudominti skirtingų kartų mokinius, kaip svarbu mokėti planuoti laiką.
img03
Klubo nariai, aktyviai spręsdami praktines užduotis komandose, įvairių žaidimų pagalba, galėjo labiau vieni su kitais susipažinti, išmoko klausyti ir išgirsti, pasidalinti funkcijomis, pristatyti, atstovauti komandą, padėti draugui, kurti, improvizuoti, siekti savo .   
img04
Pirma stovyklos diena baigėsi pramogine programa „Planetų atspindžiai profesiniame kelyje", kurią vedė numerologijos, astronomijos praktikė Agnė Adomaitė bei draugystės diskoteka. Dalyviai sužinojo, kuri planeta turi didžiausią reikšmę kiekvieno charakteriui ir likimui, kokios profesijos yra palankios astronominiu požiūriu. Programos vedančioji mokiniams priminė, jog jie patys yra savo ateities kūrėjai, todėl turi domėtis, išbandyti, patirti, pajausti kurioje srityje jie turi didesnius gebėjimus, kuri profesija juos labiau domina, žavi.
Antrąją stovyklos dieną veiksmas vyko Jono Gižo etnografinėje sodyboje: buvo apžiūrėtos ekspozicijos ir kiekvienas dalyvis nusipiešė stovyklos simbolį – vėtrungę, kuri primins šią stovyklą Drevernoje, Kauno ir Klaipėdos rajono jaunojo pedagogo klubų susitikimą bei sutvirtins jų draugystę.
img05
Edukacijoje „Vikingų gyvenimo būdas ir valgiai", kuria vedė LAMATA amatų centre įmonės „Senovės kelias“ vadovė Edita Nurmi, stovyklautojai sužinojo, kokias prieskonines žoleles, daržoves augino vikingai, ką iš jų gamino, kokios buvo jų gyvenimo subtilybės. Stovyklautojai patys kepė duoniukus ant akmens, ragavo mielines senoviniu receptu keptas bandeles, kitus vikingų patiekalus, domėjosi jų gyvenimo būdu, aprangos detalėmis, papuošalais.
img06
Nuoširdžiai dėkojame Kauno rajono ir Klaipėdos rajono savivaldybėms, kurios rėmė stovyklą ir deda viltis, kad didžioji dalis šių klubų narių šiais metais arba ateityje rinksis mokytojo profesiją bei nauja energija papildys savivaldybių mokytojų bendruomenę. Grįždami iš stovyklos palinkėjome klubo dvyliktokams sėkmingai išlaikyti egzaminus ir pasirinkti mokytojo profesinį kelią.