Jau „MEDUS“ surinktas....

Atgal

Jau „MEDUS“ surinktas....

  2024-02-27

2021 m. lapkritį Kauno rajono švietimo centras kartu su partneriais iš Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos ir Lietuvos ugdymo įstaigų startavo su Erasmus+ Bendradarbiavimo partnerysčių mokykliniu projektu „Inovatyvūs metodai ir būdai darbui su migrantų mokiniais, siekiant maksimaliai padidinti jų socialinę įtrauktį ir mokymosi efektyvumą“ (MEDUS) (Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000024051). Šio projekto tikslas – patobulinti mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų kompetencijas, dirbant su iš emigracijos grįžusiais bei atvykusiais iš kitų šalių mokiniais. Liko tik  trys mėnesiai viešinimo renginiams ir praktinis rezultatų testavimas.   
Migracija, emigracija ar reemigracija yra stresinis įvykis kiekvieno žmogaus gyvenime. Išvykimas į kitą šalį arba grįžimas į gimtąją šalį reiškia neišvengiamą susidūrimą su kalbos barjeru, nauja arba pasikeitusia kultūra, aplinka. Ypač didžiulį kultūrinį šoką patiria migrantai mokiniai, kurie dažniausiai yra vystymosi stadijoje ir kurių kultūrinė tapatybė, skirtingai nuo suaugusiųjų, dar nėra pilnai susiformavusi. Kitoje šalyje įgyta patirtis palieka gilų pėdsaką vaiko raidoje, keičia pasaulio suvokimą. Migrantai mokiniai susiduria ne tik su emocinėmis, psichologinėmis, bet ir su akademinėmis problemomis. Mokytojams, dirbantiems su atvykusiais mokiniais iš kitų šalių, taip pat kyla nemažai iššūkių: kaip sėkmingai įtraukti mokinį į klasės ir bendruomenės gyvenimą, kaip sukurti tinkamą aplinką mokymuisi ir bendravimui, kaip padėti kuo skubiau įveikti kalbos barjerus. Projekto MEDUS partnerystė sukūrė inovatyvią medžiagą ir netradicinius jos pristatymo būdus mokytojams bei pagalbos mokiniui specialistams, dirbantiems su migrantais mokiniais ir jų tėvais.  Projekto MOODLE mokymo platformoje https://medus-project.eu/ pristatyti 4 intelektiniai produktai: kvalifikacijos tobulinimo programa, 4 moduliai, kompetencijų įsivertinimo testas, e-talpykla  su mokytojams naudingomis nuorodomis ir aprašais,  mokyklų brošiūrų pavyzdžiai, Vertikalios klasės vadovas su 30 veiklų/divamokų planais, rekomendacijos pagalbos mokiniui specialistams, 40 dialoginių scenarijų tėvų ir mokinių grupėms, 12 gerosios pedagoginės patirties pavyzdžių. Mokytojų skaitmeniniam raštingumui tobulinti sukurta patraukli MOODLE mokymo platforma, metodinis vadovas, kaip dirbti šioje platformoje. Pagal parengtą medžiagą ir mokymo programą visose partnerinėse šalyse šiuo metu vyksta pilotiniai 57 val. mokymai, kurių metu mokytojai, universitetų studentai ne tik mokosi, bet ir pateikia grįžtamąjį ryšį apie medžiagos naudingumą, patrauklumą bei pritaikomumą formaliame ir neformaliame švietime. Kauno rajono švietimo centras vasario mėn. organizavo MOODLE platformoje tęstinius mokymus mišriuoju būdu, kuriuose dalyvavo 39 pedagogai. Jų metu mokytojai klausė paskaitas, savarankiškai  studijavo parengtą medžiagą, diskutavo pagal refleksijos klausimus, išbandė dialoginius scenarijus pamokose su mokiniais, klasės valandėlėse su tėvais. Visi dalyviai pozityviai įvertino mokymo kursą ir parengtą medžiagą.
Džiaugiamės, kad visi partneriai efektyviai padirbėjo,  ir kaip bitutės į projekto „korį“ sunešė gerąja savo šalių patirtį ir žinias. Tikimės, jog mokytojams, dirbantiems su migrantais mokiniais ir jų tėvais,  bus naudingi sukurti intelektiniai produktai, diegiant įtraukiojo ugdymo principus mokyklose.
Nuotraukose:

img01Po 5-ių dienų mokymų Turkijoje: sukurti produktai išbandyti ir patobulinti (2023 m. spalis)
 

img02Lietuvos mokytojai dalyvauja 57 val. pilotiniuose mokymuose pagal projekto parengtą medžiagą (2024 m. vasaris)